Ile kosztuje Madera? Wakacje na Maderze

Widok z punktu widokowego na lewadzie dos Balcões

Przyszedł czas na podsumowanie kosztów, które ponieśliśmy na Maderze. Tak samo, jak w przypadku wyjazdu do Algarve skupiam się na noclegu, samochodzie, paliwie i atrakcjach. Dodatkowo dodaję też cenę lotów z Porto do Fuchal (trudno mi natomiast podać koszt lotów do Portugalii, więc tę kwestię po prostu pomijam :D ).

Na początek jeszcze termin: 13.06.2019 – 19.06.2019.

Loty na Maderę

Trudno mi określić precyzyjną kwotę, jaką trzeba zapłacić na loty na trasie Polska – Madera – Polska, bo lecieliśmy z Portugalii. Ale mogę podać koszt lotów z Porto, który wyniósł 91€/osoba w obie strony (linie lotnicze Transavia), a do tego po prostu trzeba dodać loty z Polski, które oczywiście zależne są od terminu ;)

Nocleg na Maderze

Jak w przypadku kosztorysu z Algarve rozpoczynam od noclegu. Mieszkaliśmy w Colinas do Sol, prywatnym pensjonacie, który nie znajdował się może w centrum Funchal (stolicy Madery), ale nieopodal. Odległość wynagradzał fantastycznym widokiem z balkonu, który możecie zaobserwować na zdjęciach :) Właściciele niezmiernie mili, mieliśmy dzięki nim możliwość oglądania pokazu fajerwerków, który mogliście zobaczyć w filmie dot. Pico Ruivo (tam też więcej informacji co to był za pokaz i z jakiej okazji).

Jeśli chodzi o koszty, to za 6 nocy zapłaciliśmy 150€, co daje 12,5€/osoba/noc. Wydaje mi się bardzo tanio, mając na uwadze, że byliśmy tam w czerwcu, czyli właściwie już po rozpoczęciu sezony turystycznego.

Link do strony obiektu na Booking.com macie >tutaj<, ale jeśli będziecie rejestrować się po raz pierwszy, to zachęcam do skorzystania z linku polecającego, dzięki któremu będziecie mieć 50zł do wykorzystania na nocleg. Wystarczy kliknąć tutaj lub w baner po prawej stronie :)

Widok z balkonu za dnia Widok z balkonu nocą

Wynajem samochodu na Maderze

Tak samo, jak w przypadku wyjazdu do Algarve, szukaliśmy wypożyczalni oferującej samochód bez kaucji i karty kredytowej. Najlepszą opcją wydało nam się MadPoint. Minusem było to, że pobierali dodatkową opłatę za odbiór i oddanie samochodu na lotnisku, ale nawet po dodaniu tego kosztu, i tak mieli najkorzystniejszą ofertę.

Przejdźmy do konkretów. Za wynajem samochodu klasy A (najmniejszy i najtańszy) w terminie od 13.06 do 19.06, z odbiorem i oddaniem na lotnisku zapłaciliśmy dokładnie 200€. Płatne gotówką przy odbiorze. Ale! Warto rezerwować samochód wcześniej, bo w naszym przypadku umożliwiło nam to otrzymanie lepszego auta w tej samej cenie. Otóż, po naszym przyjeździe okazało się, że żaden z samochodów klasy A jest niedostępny, wobec tego otrzymaliśmy większego Peugeota 208 bez żadnej dodatkowej opłaty.

Dodatkowym kosztem (choć indywidualnym) jest oczywiście paliwo, na które wydaliśmy 44,66€.

Peugeot 208, którym poruszaliśmy się po Maderze

Koszt atrakcji na Maderze

Madera jest wyspą, której atrakcje to głównie natura. Co za tym idzie, większość z nich (zdecydowana większość z nich) jest bezpłatna. Czasem trzeba zapłacić siłą własnych mięśni żeby gdzieś dojść lub się wspiąć. O tym, co warto zobaczyć na Maderze pisałem już >tutaj<.

Bardzo popularną atrakcję na Maderze jest zjazd saniami po śliskim asfalcie ze wzgórza Monte w Funchal. Nie korzystaliśmy z tego, bo nie podobała nam się ogromna komercyjność tego wszystkiego, ale dowiedziałem się, że przeciętny koszt jednego takiego zjazdu waha się między 25 – 35 Euro (zależnie od terminu i ilości osób).

Ceny w sklepach i restauracjach nie są wcale wyższe niż w Portugalii kontynentalnej, a tym samym całkiem niskie (jak na Europę Zachodnią).

Wydaje mi się, że to wszystko, czym mogę się podzielić w kwestii kosztów takiego wyjazdu. Jeśli ktoś potrzebuje jakichś szczegółowych informacji lub porad, to zapraszam do komentarzy lub kontaktu prywatnego :)